Vilken toppenvisning!
Vilken underbar häst jag har! Nu har vi då alltså klarat av vår allra första visning, Slemma och jag. Det hela slutade med en jättefin exteriörbedömning på 8.02 totalt, där hon i princip hade 8.0 för det mesta utom benkvalitet som hon fick fina 8.5 för. Det är jag särskilt glad över, eftersom det är så viktigt med en bra benkvalité, och det känns helt klart som en fördel om man ska avla. Hon fick 8.0 för hovar också, vilket var lite förvånande, men jättekul såklart!
 
I ridbedömningen fick hon 8.0 för tölt, galopp, spirit och långsam galopp och 7.5 för resten, utom för passen som vi tyvärr inte fick till. Det drar ju ned jättemycket eftersom passen har så hög koefficient, men vi visste ju lite om att passen inte var tränad, och hon hade faktiskt ett riktigt bra försök där hon låg hela sträckan men tyvärr slog upp precis i slutet. Såklart kommer passen att komma bättre med mer träning. Jag tror också att vi skulle kunna höja galopp, trav och spirit, och eventuellt tölt. Men det blir nästa år! Jag är hur som helst fantastiskt nöjd med Slemma och med fina 7.70 i totalpoäng. Hon gjorde en jättefin visning och kämpade på trots långa dagar. 
 
Rent generellt var det jättekul (!!) att vara på visning! Väldigt avslappnad stämning, roliga människor och allmänt trevligt. Jag hade jättekul med Johan, Anne-Marie och de övriga ryttarna och hästägarna som var med. Alla peppade varandra och var glada när det gick bra för någon. Det var lite mer ledigt än att tävla; man får prata med folk utanför banan samtidigt som man rider, om man behöver lägga om sadeln mitt i ritten är det bara att sitta av och göra det, om man är lite sen till start så är det ingen panik för då väntar de bara in en osv. Så märkligt haha! Men det blir definitivt visning igen nästa år!
 
Jag är också så otroligt tacksam att det är just Anne-Marie som visar mina hästar och kunde inte vara mer nöjd med hennes arbete! Hon är så proffessionell, kompetent och duktig att det inte finns någonting att klaga på. Johan hjälpte såklart till också, vilket var väldigt värdefullt.
 
Jag kommer att lägga upp ridbilder som duktiga Carolina Jurstedt tagit! Kommer i kväll :)
 
Förstaklass-exteriören ;) Jag är så glad!!

Johanna

Grattis till en superfin visning! :)

Svar: Tack! 😊😊
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress