Städdag

Hej på er! Idag har jag tvättat Slemma och gjort rent sadel och träns. Slemma har typ aldrig badat, så det behövdes faktiskt! Och faktum är att tränset och sadeln också behövde en omgång. Nu är allt jättefint och jag har dessutom hunnit rida igenom alla hästarna. Fljóð kändes superstabil idag, så även Slemma, som bara fick en kort tur med lite tölt och klättring. Gullan var helt on fire idag och bjöd bl.a. på vår första passraka. Hon har jättelätt för passen, så det är inga problem att lägga henne. Nu när de andra gångarterna är ganska stabila så kände jag att jag kunde testa. Hon var superduktig! Sedan hon blivit starkare är hon mer framåt och jag har märkt att hennes väna framtoning inledningsvis nog bara berodde på bristande styrka. Hon är stentuff i huvudet, det är ingen tvekan om det. Jag hoppas kunna använda det till vår fördel i framtiden, men ja, hon är mycket häst att rida. Jag fick hem mina Veredus-skydd till henne idag också. De är lite stora men sitter helt ok. 

Hoppas att ni har haft en fin dag! I morgon väntar äventyr för mig och Slemma.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress