Landsmót - söndag!
Hej på er! Idag fick jag det fantastiska beskedet att Slemma kommer hålla för visning i september och det är dags att anmäla. Anne-Marie tror att passen kommer att sitta till dess. Så kul! Jag och R - som kom med flyget idag - har varit ute och firat på en helt fantastisk restaurang som heter Sjávargrillið här i Reykjavík. Är nu proppmätt, jättenöjd och ligger på rummet och summerar helgen. Idag fick vi först se en jättefin A-final i B-flokk, som vanns av Frami frá Ketilsstöðum. Mycket välförtjänt! Därefter var det ungdomsklasser. Särskilt imponerad blev jag av Dökkvi frá Ingólfshvoli. Han blev lite övertaggad, men visade jättefin gång och var helt klart min favorit. I efterföljande A-final i A-flokk var det såklart jättekul att se Hafsteinn frá Vakurstöðum, som vann klassen. Hafsteinn är efter Álfasteinn frá Selfossi. Tyckte även att Nói frá Stóra-Hofi var riktigt häftig. Nói är efter Illingur frá Tóftum och väldigt lik sin pappa. Skitball häst! Jag har frusit lite mindre idag, och också passat på att shoppa ett nytt träns från TR. Så snyggt! Shoppingen har faktiskt varit riktigt fin på detta Landsmót. En riktigt spännande nyhet var nya Prestige-sadeln som är framtagen av Mette Mannseth. Om jag har en väldans tur får jag kanske prova en sådan på Slemma framöver, men vi får se...

I morgon kommer vi att åka en sväng till Stóra-Vatnsskarði, och sedan bär det av mot Hof í Vatnsdal. Så spännande!!

(null)
B-flokk, Frami frá Ketilsstöðum

(null)
Dökkvi frá Ingólfshvoli

(null)
Bästa resesällskapet!

(null)
Så fin! Nya Prestige

(null)
Mitt nya träns

(null)
A-flokk, Nói frá Stóra-Hof

(null)
A-flokk, Hafsteinn frá Vakurstöðum

(null)
Lite varmare idag

(null)

(null)
Härlig kväll i Reykjavík


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress