Kurs dag 3!
Hej på er! Har haft en otroligt givande dag med ett pass på ridbanan och en uteritt. Fljóð känns bara bättre och bättre. Hon är så fantastiskt duktig! Massor av energi och hon bara utvecklas för varje ridpass. Helt underbart! Idag började vi som vanligt med yoga, körde första passet innan lunch (då det faktiskt var lite molnigt!) och sedan blev det lunch, uteritt och en härlig middag med massor av snack och skratt. Vi är ett riktigt härligt gäng här, och det är så fin stämning! Alla har fått instruktion om att skaffa en "stabiliseringsrem". Vad det är ska jag förklara senare. Det har också pratats häst, tävlingar, avel, lite skvaller och en hel del spännande planer inför framtiden. Även det kommer jag att berätta mer om sen. Jag har dessutom en jättekul sak som jag vill berätta, men ni får vänta en liten stund till... Hur som helst är jag fullproppad med inspiration inför hösten, och jag har också insett att jag MÅSTE skaffa ett turtle-bett. Fick låna Johannas idag, och Fljóð gick så fint på det! Det gav en jättefin kontakt mellan min hand och hennes mun och det kändes väldigt trevligt. Någon som testat? Nu ska jag sova lite och ladda inför de sista passen i morgon! 

(null)
(null)
(null)
Visst är hon fin!?
(null)
Bettet jag måste skaffa!
Jenny

Jag har det bettet, hästen känns fantastisk och likaså alla andra hästar jag vet testat det! :-)

Svar: Haha åh nej! ;) Har redan bestämt att jag måste köpa ett, ingen återvändo haha! Jag tyckte att man fick en väldigt fin kontakt med hästens mun. Ska bli kul att testa på de andra hästarna med! :)
hovet.webblogg.se

Johanna

Hon är superfin! Som sagt, så himla lik Drífa! Hade nästan kunnat vara hon i profil sådär ;)
Spännande med bettet!! Men om jag inte minns fel så finns inte det i små storlekar va? :(

Svar: Haha ja, det är hon faktiskt! 😃 Njä, bettet finns i 10,8 som minst, så det är lite större än vad jag normalt har. Men jag testade 10,8 på Fljóð och det funkade bra. "Storhästarna" har ju bett som sticker ut typ 3 cm på varje sida och går bra ändå 😂 Jag tyckte det var riktigt toppen så jag kommer köpa ett fast det är lite större...
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress