PowerGaits, deltävling 2!

Hej på er! Pemma och jag har varit på PowerGaits idag och ridit T8:a. Det var deltävling 2, vi har dock inte varit med på deltävling 1 och har dessutom missat det här med lag så vi var där just for the hell of it haha! Slemma skötte sig såå jävla bra. Helt trygg och lugn faktiskt, trots att hon fick gå in först i ridhuset. Uttagningen gick super; nu börjar 6:orna ÄNTLIGEN komma i tölten! Totalt 5,47. Så skoj! Vi låg trea i A-finalen efter uttagningen i förhållandevis hård konkurrens. Tyvärr blev det ett smärre missöde i finalen och poängen blev 5,0 tillslut, men jag är jättenöjd med uttagningen som kändes som ett fint formbesked! Nu ska Pemma faktiskt få vila ett tag, tills hovslagaren kommer i alla fall, och jag ska ägna mer tid åt Gullan och Fljóð under kommande veckor. Fler och bättre bilder från dagen kommer förhoppningsvis i morgon!

Izza

Wow så duktiga!!!!!

Svar: Tack! :D
hovet.webblogg.se

Jenny

Varmt grattis! Du har gjort ett så bra jobb med henne verkligen 🙂 Bra poäng! Vad var det som hände i finalen? Jag tycker det var en bra poäng ändå, fast det blev ett "missöde". Tävlar inte Albin i landslaget? Kram Jenny

Svar: Tack vad snällt av dig! :) Tyvärr satt inte skorna riktigt som de skulle (på henne alltså, inte på mig haha!), men vi tog oss igenom det och ja, jag är jättenöjd med poängen! Hmm jag vet inte faktiskt. Han har gjort det förut tror jag i alla fall. Kände dock inte igen hästen, men jag tror att han visade den förra året. Det var en hingst i alla fall. Tack för kommentaren! :) Kram!
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress