Dagens ridning

God kväll på er! Vilken superdag det har varit! Började med att Slemma och jag red en lång vända. I dag var hon iofs jättejobbig, helt övertänd och styv i vänstersidan. Har dock tänk över situationen och lagt upp en strategi för i morgon. Hoppas det funkar! 

Efter det blev det en tur på Gullan som verkligen fattat grejen med ridturer nu. Hon vill gärna trava och galoppera, men rusar inte utan är faktiskt jättetrevlig. Lite hopp och bock, men det är mindre nu än i början. Dessutom har jag märkt att om jag rider galopp kan jag bara göra ett par halvhalter så kommer en mycket fin och jämn tölt. Jättekul, för jag had försökt plocka med henne lite från skritt, men det är lite svårare. Det är så himla roligt att jobba med henne!

Dagens glädjeämne var Fljóð! Hon fick så fint i alla gångarter, ingenting alls att anmärka på. Det är som att allt bara "satt sig".

Nu ska vi ut och äta lite. Hoppas att ni har en fin lördagskväll!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress