Batman-öron

Hej på er! Det har varit såå härligt i stallet idag! Perfekt temperatur och lite lätt snö, men inte alls kallt. Pemma har vilat idag och bara ätit morötter och haft det bra. Det förtjänar hon! Dessutom är det ingen idé att bara slå på en framsko, utan alla skorna måste bytas, så det blir en liten vila för henne i veckan förmodligen.

Gullan och jag tog i alla fall en mysig tur längs vägarna över åkrarna och i skogen. Det slog mig att hon har så himla gulliga Batman-öron uppifrån haha! Kolla bilden nedan, de är liksom helt smala och spetsiga. Och vilket humör hon har alltså... Hon bockade faktiskt inte alls idag, men istället testade hon att tvärvända ett par gånger, och jag fick vara rätt tuff för att hon skulle göra som jag sa och framförallt bara driva igenom det. Efter ett tag fann hon sig, och det gick jättebra tillslut. Hon har börjat fatta det här med tygelkontakt och går faktiskt och suger lite på bettet och skummar fint i munnen. Traven och skritten är en dröm, galoppen börjar ta sig, och när jag kortar henne lite från galopp så kommer en jättehärlig tölt, som hon dock inte orkar hålla så länge, men ändå. Hon är jättekul att rida!

Fljóð och jag red en lite längre tur på vägen och jobbade vidare med att verkligen få ihop henne. Hon är ganska överrörlig, så det är mycket att hålla ihop, men det gick faktiskt jättebra. Hon är så himla rolig! Dessutom var traven och galoppen väldigt fina idag.

Nu ska jag ta det lugnt, redigera helgens bilder och ladda för veckan som kommer att bli arbetstung som vanligt. Men nästa helg är det GHS, så man har ju verkligen något kul att se fram emot!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress