Julkalender - Dag 11 & 12
Hej allihop! Igår var jag i stallet på dagen och fick rida i dagsljus! Underbart! Hästarna var jätteduktiga. Gullan fick galoppera i skogen, vilket hon tyckte var toppen, och på Slemma red jag en ganska lång vända på vägen med tempoväxlingar i galopp. Det är faktiskt riktigt jobbigt för henne att accelerera ordentligt i fyra-fem steg, minska tempot i fyra-fem steg, öka igen osv. Men hon var superfin! Båda galopperna gick bra. Fljóð är fortfarande i någon form av limbo just nu, och man behöver en ängels tålamod för att rida henne. Jag gör ungefär 200 halter per ridtur, sitter av när hon blir för stressad och jobbar vid hand en bit innan jag sitter upp igen osv. Det kommer att bli bättre, men det kommer nog ta lite tid. Hur som helst så är dagens julkalender-inlägg en bild på min häst som rullar! Så här kommer en bild på Maríus:

(null)

Jag saknar den här lilla plutten så mycket! Nästa år kommer han hem. Längtar jättemycket! 

Igår var julkalender-inlägget en "action shot" på mig och min häst, och då får det bli den här:

(null)

Tror inte att jag har lagt upp den tidigare. Slemma är så härlig att rida på just nu. Det är som att hon bara blir bättre och bättre. Är så nöjd med min fina häst! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress