Dagens ridpass
Hej på er! Det är helt underbart med lediga dagar, och att kunna vara i stallet hela dagarna. I morgon ska jag dock jobba, men sen är jag ledig en vecka till. Så himla skönt! Idag red jag ut en sväng på Slemma, som var lite seg i kroppen idag, men hon gick ändå bra. Hon ska få vila ett par dagar nu så kommer det nog kännas toppen i helgen.
 
Fljóð var skitjobbig idag. Ganska märkligt med tanke på att hon gick så bra igår, men hon var superspänd och inte alls med i matchen idag. Ridturen började jättebra, men sen mötte vi en häst, och då var det som att hennes koncentration bara dog. Jag var tvungen att sitta av och gå bredvid en bit innan hon lugnat ned sig. Sedan gick hon rätt ok, men det var svårt att få henne helt fokuserad. Hon är inte helt lätt lilla donnan, men man får ha tålamod bara och bara jobba metodiskt. Gullan var snäll och duktig som alltid, och faktiskt riktigt pigg idag. 
 
I morgon tänkte jag försöka hinna en sväng till gymmet efter jobbet, sen blir det en lugn kväll och på fredag ska vi göra en alldeles speciell utflykt.... mer om det senare ;)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress