Tips!
Ett lifehack i stallet; gummihandskar! Började med det eftersom jag använder mycket tjärsalva till hästarna på sommaren och R tillslut förbjöd mig att ha ridhandskarna med mig i bilen för de "luktar så jävla illa" haha! Eftersom jag har ett respresentationsjobb brukar jag dessutom försöka hålla mina naglar i hyfsat trim och det är inte riktigt ok att glida in på jobbet med trasiga naglar med svarta kanter. Så, nu har jag flera par gula gummihandskar/diskhandskar i stallet! Fördelarna är oändliga. På sommaren när man sätter på krämer/salvor såklart, men jag använder ofta liniment och kylgel också, och vill helst inte ha ridhandskarna på mig när jag smörjer in hästen för de blir så himla blöta då. Gummihandskarna är tunna och man känner hästen väldigt tydligt igenom dem också så det går att visitera samtidigt som man smörjer. Även när jag smörjer utrustning är de bra att ha. Läderfett går ju aldrig bort från naglarna. Dessutom är lädret i utrustningen nästan alltid färgat och färgar ofta av sig lite på händerna. Heja gummihanskar helt enkelt! Har ni några otippade prylar ni använder i stallet?
 
 
Bildresultat för gummihandskar
Anonym

Gummihandskarna funkar även perfekt när man ska få bort hår från vojlock/shabrack innan man slänger in dem i maskin. Du vet de där hårstråna som riktigt gnott in i tyget. Bara att dra av då stråna fastnar mot gummit. :-)

Svar: Men åh så smart! Har jag inte tänkt på, men ska absolut testa! Tack :)
Ella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress