Inridning, tappsko, ridhusdebut!

Hej allihop! Vilken dag! Kickstartade med ett benpass på gymmet och åkte sen till stallet för den första ridturen någonsin på Gullan. Hon var astaggad på att komma ut som vanligt. Sadel och träns är tillvant och inga problem så idag hoppade jag i princip bara upp. Vi tränade "stopp" och "fram", först med R som ledare och sen själv. Travade lite (eller travade, galopperade och skuttade) och sen var vi klara. Gullan är otroligt lättlärd och tog hjälperna jättebra. Nästa gång ska vi ta en liten uteritt tror jag!

Upptäckte dock att Slemma fått en tappsko. Blir faktiskt grymt besviken med tanke på att hon skoddes för typ en vecka sen och aldrig någonsin har haft en tappsko (ingen av de andra heller!). Min hovslagare är hur grym som helst, men den här gången var hon bortrest och fick ta en annan tillfälligt. Säger inte att det är hovslagarens fel, men jag tycker faktiskt inte att skon ska ramla av en vecka efter skoning. Ska ringa och klaga lite tror jag...

Hur som helst så fick Slemma vila idag. Visserligen är det mjukt i ridhuset men efter att ha ringt Johan och konfererat lite kändes det bättre att låta henne vila. Så nu får jag jaga hovslagare igen. Känns som ett evighetsproblem. Suck!

Hur som helst; tog med mig Fljóð istället! Hennes första gång i ridhus, eller på ridbana över huvud taget. Hon skötte sig SÅ bra! Hon var lite rädd för väggarna först (haha!) men det blev bättre och jag är jättenöjd med henne! 

Nu har jag precis kommit hem efter att ha jobbat ett par timmar. Sammanlagt en väldigt produktiv dag!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress