Drömmar och mål
God morgon på er! Idag är jag tidigt uppe och ska köra på ordentligt för att kunna åka till stallet ikväll. Som sagt så är hästabstinensen helt outhärdlig just nu. Började i alla fall dagen med att lyssna på Framgångspoddens samtal med Peder Fredricsson (länk). Så himla inspirerande! Peder är en stor förebild och framförallt så gillar jag hans syn på hästar och träning, både av ryttaren och hästen. Peder pratar mycket om mental träning och har på något sätt ett helt koncept för hur man bär sig åt. 
 
En intressant sak var att Peder fick frågan vad han har haft för drömmar, och han svarade då att han nog inte har haft så många drömmar, utan han har mer gjort det han tycker är kul varje dag. Tycker att det var en väldigt avslappnad och fin inställning som jag tänker ta med mig. Många gånger kan man nog känna sig lite pressad av att ha drömmar. En dröm är ju egentligen ett mål man inte ha uppnått ännu. Jag tror kanske mer på att ha mindre mål och fokusera på sitt liv här och nu? 
 
Nu blev det lite mental träning-snack här på morgonkvisten! Men lyssna gärna på podden; Peder berättar bl.a. om visualisering, hur man behåller lugnet i en pressad situation och ger tips om vad som är viktigt för att bli framgångsrik med sin häst. 
 
Ha en jättefin dag nu allihop!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress