Tävlingssummering
Har förrsten glömt att berätta för er att jag och Agnes var på tävling för två helger sedan! Det var en ridhustävling i närheten av vårt stall. Hela tävlingen var bra arrangerad tyckte jag, det enda som inte var så bra var att det inte fanns några möjligheter till framridning. Volten var stenfrusen och knöglig så där var vi bara inne och vände och fick istället rida fram och tillbaks på en väg. Mindre bra eftersom jag tyvärr inte hunnit rida henne speciellt mycket veckan innan och hon kändes lite stel och inte helt fräsch p.g.a. det. Inne på banan var publiken och även de vita staketen på insidan jätteläskiga och alla ljud och sand som skvätte på väggarna. Hon gillade det inte alls och i galoppen blev hon skrämd när en annan häst kom lite nära så hon stötte till staketet på insidan. Det var såklart helt och hållet mitt fel; jag skulle ha gått in med henne i ridhuset innan tävlingen började och låtit henne titta på allt, men det slog mig faktiskt aldrig att hon skulle kunna tycka att det var obehagligt eftersom hon är så trygg normalt sett. Hur som helst så var det bra träning och jag är supernöjd med Agnes, särskilt som hon inte hade de bästa förutsättningarna just den här gången. Vi får åka och träna lite i ridhuset på Stadsberga så hon vänjer sig till nästa gång.
 
Anläggningen är i alla fall helt fantastisk och underlaget i ridhuset är jättebra. Hoppas verkligen att det blir fler tävlingar där!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress