Hemma!

Borta bra men hemma bäst! Kom hem till Stockholm vid 17-tiden men åkte ut en sväng till hästarna direkt. Har saknat dem så! Fljóð och Slemma gnäggade faktiskt och kom emot mig i hagen, det värmde! 


Jag red Slemma en vända på volten, tränade mycket galoppfattningar, volter i galopp och trav och lite tölt. Hon kändes jättefin men en smula övertaggad. Inte så konstigt efter fem dagar vila kanske? Men hon är verkligen underbar att rida. Agnes fick komma ut en sväng på vägen med avslutning i skritt i skogen. Hon kändes faktiskt jättefin, även om hon har skaffat en riktigt hemsk kulmage under tiden jag varit borta. Usch! 

I morgon ska jag rida alla hästarna, tänkte hitta på något med Gullan med, och så ska jag köra hö. Känns skönt att vara hemma igen!

Gullan och Agnes blev förresten hysteriskt söta i zebra-täckena. Jag brukar inte ha dem täckta men i år har det varit så mycket stickflugor så jag vågar inte riktigt låta dem gå utan. Sött blev det i alla fall!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress