Fin dag!

Hej på er! Vilken härlig dag, trots ösregn. Regnet gick dock över lagom till eftermiddagen. Jag har kört hö och hunnit rida igenom alla hästarna. De var jätteduktiga allihop. Agnes och jag red en sväng på ängen med mycket trav och galopp och voltarbete. Hon kändes jättefin! Fljóð och jag tog en tur på vägen och jobbade mest med att få henne rak och stabil framåt. Hade tänkt rida på volten med Slemma men jag träffade på ett gäng islandshästar med vidhängande ryttare i skogen och hängde på dem istället. Det var superkul! Slemma funkar bra ihop med andra. Lite pigg kanske, men hon gick verkligen fint! Ska försöka boka ovalbanan på tisdag och övertala R att filma lite så ni får se. Skulle vilja ha med alla hästarna egentligen, men jag äger ju tyvärr ingen hästlastbil haha! 


Hoppas att ni också har det fint! I morgon kommer hovslagaren klockan tio och min ambition är att komma upp och ut till stallet så jag hinner rida innan dess. Vi får se hur det går. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress