Stallmode

Dålig uppdatering igår. För att vara helt ärlig med er så håller jag på att jobba ihjäl mig lite. Det är otroligt mycket att göra just nu, och man märker att man prioriterar ned enkla saker som borsta håret, äta mat... Har samma tröja i flera dagar, haha nä inte riktigt, men det är tungt nu. Riktigt tungt. Kom ut till stallet skitsent igår eftersom jag verkligen behövde rida igenom hästarna som stått sen i fredags. Det gick i alla fall bra, även om jag märker att de behöver gå lite oftare än vad de gör just nu. 

Det regnade och var givetvis kladdigt som fan överallt igår. Tänkte att ni nog är lite trötta på blöt-häst-i-stallgången-bilder så jag tänkte att jag istället skulle visa min vråltjusiga outfit som jag kör i stallet just nu. Jag läser ganska många hästbloggar dagligen och ser bilder på så himla snygga outfits som folk har på sig i stallet. Alla är verkligen skitsnygga varje dag. Och då vill man såklart inte vara sämre, eller hur?

1. Först ut; vida mjukisbyxor i extra lose-fit-modell med snyggt tryck. Här matchade med trendiga läderskor med naturlig slitning i tån och robust gummisula. 
 
 

2. Till detta; tuff gul väst i boyfriend-utförande med snygga reflexdetaljer. Rymlig och bekväm med gott om plats för valfri täckjacka under.

 

3. Jag matchar detta med sportiga fodrade handskar med naturlig patina för en autentisk känsla.

 
Det slog mig faktiskt i fredags att Agnes schabrak typ kostar mer än alla mina kläder tillsammans haha! Jag undrar verkligen hur folk pallar att vara så himla tjusiga i stallet? Hur gör ni? 
 
Sanna

Att vara tjusig i stallet behöver man inte vara, om man inte vill imponera på hästen ;) Men om jag skulle vilja vara lite tjusigare (men ändå varm på vintern) så är det mååånga lager av kläder som gäller och sen kan man ha en lite snyggare stalljacka ovanpå :)

Svar: Så sant! Jag, brukar också köra lager på lager, men reflexvästen kommer man ju inte undan om man ska ut och rida på vägarna :P Tycker bara att alla snygga kläder är så hemskt kalla haha! Får väl hoppas att våren kommer snart! :)
Ella

Jenny

Det där kändes så viktigt förut, eller inte viktigt men det kändes alltid "bättre" när jag red med "fina" kläder, vad man nu lägger under "fina" å är lite oklart. Men Såhär nu så trivs jag bäst i att jobba/gå i mina islandsridbyxor, en funktionströja och eventuellt en jacka. Det trivs jag som bäst i, och har inte några problem att gå med dem i skolan eller på stan. Har ofta endast en lektion i skolan och stressar ut till stallet direkt efter så då bryr jag mig inte om att jag far dit med ridkläder. :)

Svar: Bra ändå, man ska ha på sig det man är bekväm i :) Tror dock att det skulle bli lite konstigt om jag landade på kontoret med islandströja och stallskor haha! Men att gå och handla eller så i stallkläder har jag inget problem med. Tänker bara att alla på bloggar är så tjusiga jämt, och det ser så kallt ut! :P Men vad gör man inte för konsten XD
Ella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress