Ursäkt från PS :)
Fick denna kommentar på mitt inlägg om PS-tränset:
 
Hej Ella, 
Vi vill verkligen beklaga det inträffade samtidigt som vi direkt vill 
dementera att detta skulle vara en medveten smyghöjning. 
En av våra entusiastiska medarbetare såg ett prisfel som justerades, 
men timingen blev helt fel. 
Rätt pris på produkten ska de facto vara 3.199 kr, men självklart 
kommer vi kompensera prisdifferensen för alla kunder som köpt Top 
Notch under kampanjen. Samtliga berörda kommer också informeras via 
mail där vi erbjuder en rabatt på 250 kr vid nästa köp hos oss alt en 
återbetalning på 115 kr. Vi beklagar verkligen det inträffade och hoppas 
att vårt förtroende som leverantör kvarstår. 

Med vänlig hälsning 
Karin
 
Känns ändå bra att man över huvud taget får ett svar och att de så att säga tar kritiken på allvar, även om jag inte riktigt förstår vad ett "prisfel" är för något. Dessutom är det ju faktiskt leverantören som själv bestämmer priset så jag får väl ändå säga att jag har lite svårt att köpa förklaringen. Som sagt så är det inte pengarna som är det viktiga; är man beredd att köpa ett träns för typ 3000 spänn så gör väl 200 kr hit eller dit inte så mycket, det är mer själva principen. 
 
Men ok Karin, tack för svaret. Jag kommer printscreena varenda vara i webbshoppen en gång i veckan under tre år framöver så lovar jag att kommentera högljutt i allmänna forum om jag hittar några fler "prisfel"! Varsågod för hjälpen.
 
:)
 
 
 
 
Izza

Asså du är ju för skön...!! XD

Svar: Tack! :)
Ella

Anonym

Men så dåligt!!! Jag har inte ens köpt något träns men har handlat mycket från PS OF Sweden och andra märken och det är ofta de gör så. Man blir lurad för att man inte tittar på priserna innna, men det är svårt för att man inte vet när rean ska börja..... Det är bra att du ska kolla det då HAHA :D Hoppas det blir bättre nu!! Tack för en bra blogg!

Svar: Hahaha ja, jag håller koll nu och lovar att skvallra om priserna smyghöjs! :) Tack så mycket!
Ella

Jenny

Men fy vad dåligt :((( Brukar inte köpa från dem men ändå.... Tråkigt när man som kund blir lurad och det är jättebra att du lyfter upp det!

Svar: Tack Jenny! Jag håller med, det finns alldeles för många företag som lurar sina kunder och det är viktigt att det uppmärksammas tycker jag!
Ella

Anonym

De verkar svåra, vet många som inte kunnat returnera ens nya produkter som ex träns. Man får knappt ha rört varan för att den ska betäcknas som använd & inte möjlig att returnera. Jag säger som Rolf-Göran, än har jag aldrig ridit i en sadel som förbättrar bakbensarbetet. Trender kommer & går, således även gällande träns & annan utrustning. Sett att många gått tillbaka till vanliga hederliga träns ingen. Minns att bl.a
Peder var först ut för många år sedan & red sig hästar på ett anatomiskt träns från Dyon. Men nu är det ju vanliga grejer igen som gäller & tydligen kan man vinna EM på det med. PS är nog inte så hett som för några år sedan. Folk tröttnar på oshyssta & krångla företag. Kanske har folk också börjat granska "nya" produkter & trender mer.

Svar: Jag har också tänk lite så. Tror inte att tränsets utformning gör någon större skillnad. Är tränset rätt tillpassat går det nog bra med vilket som. Själv har jag PS-träns för att det är snyggt, men kommer nog försöka hitta ett annat märke nu. Det hänger ju inte på utrustningen, och Nick Skelton kunde uppenbarligen vinna OS i en gammal sliten Stübben-sadel, så precis som du säger så är det nog en del annat som ska till ;)
Ella

Anonym

Men gud vad dåligt! :(

Svar: Ja, det kan man tycka :(
Ella

Anonym

Men gud vad dåligt! :(

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress