Kunskap
Hej på er! Känner mig faktiskt pigg idag, peppar peppar, och hoppas att det håller i sig! Tänkte att jag skulle inleda dagen med att tipsa om Jens Fredricsons senaste blogginlägg som jag tycker var så himla bra! Han beskriver hur han brukar rida ett vanligt pass med uppvärmning och lösgörande arbete.
 
I korthet skriver Jens att han som vanligt börjar ridpasset med en aktiv skritt på lång tygel, därefter plockar han upp tyglarna och känner igenom vikthjälperna. Sedan joggar han på i trav på en slingrig skogsväg för att jobba med hästens jämnvikt och därefter jobbar han volter, åttvolter och serpentiner på en äng. Perfekt träningspass enligt mig, brukar göra ungefär så och det funkar verkligen så bra. Läs hela bloggen här!
 
På tal om kunskap så klickade jag hem dessa fina böcker igår:
 
 
Köp boken här!
 
Köp boken här!
 
Känns som två riktiga grundböcker för de som tänkt sig att träna hästar eller hur? Grundarbetet är så otroligt viktigt och jag tror att det kan finnas några riktigt bra tips i dessa guldklimpar!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress