Kurs på Stormbacken
Hej på er! Har varit på toppenkurs på Stormbacken i helgen! Det är så fint där, hela anläggningen, ridhuset, stallet och boendet. Kan varmt rekommendera det. Jag hade Ára med mig och precis som jag förutspått tyckte Johan att hon var fet. Sant i och för sig! Men hon gick faktiskt jättebra och han tyckte att hon utvecklats sedan sist. Vi jobbar mer med formen i tölten, flytta för skänkeln och viktigt att hon verkligen korsar bakbenen. Jag sitter också ofta med ytterhanden lite långt ut på böjt spår, vilket gör att ytterbogen inte riktigt får plats. Det korrigerade vi och jag fick också sätta mer tryck i alla gångarter. Det blev riktigt bra! I lördags blev det jättemysig middag med god mat och trevligt sällskap, och när jag kom hem igår sken solen så jag red på Gullan och Fljóð också innan jag åkte hem. Det kom dock en riktigt åskskur när jag nästan var klar med Gullan så jag blev superblöt haha! Men det var värt det, hästarna var jättefina! I helgen ska jag åka med Fljóð till Johanna. Ser fram emot det! Man får se till att aktivera sig nu när tävlingssäsongen i princip är inställd. Hoppas att ni haft en jättebra helg! 

(null)

(null)

(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress