Svar på bloggfråga
Är du fortfarande nöjd med sadelgjorden? Använder du den till alla dina hästar eller har du olika gjordar till olika hästar? Själv går jag och funderar på en bra gjord till min känsliga häst med mycket gång... har precis beställt en Ergo X2 sadel till honom.
 
Svar: Vad spännande med en Ergo-sadel! Jag har inte testat dem själv men har hört mycket gott om dem. Sadelgjorden (Stübben Equisoft) har jag fortfarande kvar och använder till alla mina. Jag tycker att det är den bästa gjorden. Mina hästar är ganska känsliga men reagerar mindre på den här gjorden än andra. Jag tycker att den är mer stabil än ELT och mer flexibel än Prestige RP. Den känns bekväm, hästarna rör sig obehindrat, den ger inte skav och är lätt att hålla ren. En riktig toppen-gjord! Känner inget behov av att använda någon annan sadelgjord utan detta är min absoluta favorit. Jag tror att den kan passa till din häst som också är känslig med mycket rörelser. Rekommenderas varmt!