Snökaos

Alltså vädret är helt hopplöst. Det tog mig flera timmar att komma ut till stallet idag. Flera vägar var avstängda och bilar låg som plockepinn i dikena längst hela vägen. Jag hade tänkt få massor av saker fixade idag, men det var typ en meter snö så det var svårt att få något gjort. Jag lyckades i alla fall ordna med staketen och elen och slänga ut lite spån i utestallen som dock snöade över på typ tio minuter eftersom vinden drar in massa snö. Helt sjukt... det klarnade upp lite på kvällen så då kunde jag rida en vända på Gullan och Fljóð.


Gullan var så himla duktig. Hon har så trevliga gångarter; det är som att sitta på en gunghäst. Hon är bara supermjuk och jätterolig. Inget bockande idag heller! Fljóð och jag tog en vända på vägen och red alla gångarter, vilket kändes toppen. Längtar tills jag har tid att verkligen jobba ordentligt med henne!

Hovslagaren kommer som sagt på fredag, så då får Slemma äntligen sina skor åtgärdade! Ser fram emot helgens ridning! 

Såhär såg det ut när jag åkte ut i morse: 

Men sen klarnade det upp!