Årssummering 2019!
Tänk att vi gått in i ett nytt decennium!? Helt sjukt egentligen. Men man får ändå säga att 2019 var ett bra år, även det var slitigt på många sätt. Jag lovade mig själv förra året att stressa mindre, och det har jag nog faktiskt hållit. Jag har mått bättre i år än förra året och jag tror att jag har hittat en hyfsad balans, även om det just nu är väldigt mycket att göra. Men jag är positiv, och jag tror att det är det viktigaste. 
 
När jag sitter och bläddrar igenom inläggen från året som gått så inser jag lite att det ju är därför man har en blogg. Det är kul att se allt som hänt och alla roliga saker man gjort. Jag tycker att det har hänt mycket 2019, och jag tror (för att inte säga vet) att 2020 kommer bli minst lika händelserikt. Som vanligt tänker jag inte berätta allt på en gång, men en kul grej är att jag i helgen ser fram emot både kurs hos Johanna och att återse Maríus efter typ två år! Kommer bli toppen!
 
Hur som helst; en liten årskrönika brukar jag alltid bjuda på. Så även i år. Nedan är några av mina höjdpunkter under 2019:
 
 
1. Ára
 
Året började jättebra med en ny häst på Hovet. Vackra Ára kom till oss i januari och det är verkligen en helt underbar häst att både rida och jobba med. Jag började med inridningen ganska fort och har fortsatt hennes träning under året. Jag tror att Ára blir en stjärna!
 
 
 
2. Nya poddavsnitt!
 
Podden rullar på som vanligt. Vi har haft lite julledigt men nya avsnitt ligger i pipeline och vi närmar oss 100 000 lyssningar (!!). Jag tycker att det är så häftigt att hålla på med podden och så sjukt roligt att den fått så stor spridning. TACK alla ni som lyssnar, delar, kommenterar, frågar och stöttar oss! 
 
 
 
3. Slemma har varit jätteduktig på tävlingsbanan
 
Slemma var riktigt fin under vårsäsongen. Hon blev tvåa som sämsta placering på de tävlingar vi ställde upp i och vi blev klubbmästare på Vallfaris KM under våren. Vackra underbara häst som alltid ställer upp! Slemma bor verkligen i mitt hjärta och kommer göra det för alltid. Det är något med hennes psyke som man bara inte hittar någon annanstans. Jag tyckte också att det var en värdig avslutning på vår (första?) tävlingsrepa. Kanske blir hon tävlingshäst igen, men just nu har vi annat fokus. 
 
 
4. Slemma <3 Tígull
 
Ni som följt bloggen vet att "det andra fokuset" är mammaledighet. Slemma är dräktig med Tígull frá Kleiva och beräknas föla i maj. Jag är supernervös men jätteglad. Det var ett riktigt äventyr att åka till Norge med henne, men vi blev otroligt väl mottagna. Så proffsigt, snyggt och trevligt allting. Kan varmt rekommendera att använda Tígull. Det var helt tydligt att Slemma var i goda händer! 
 
 
5. Vi har kursat massor!
 
Jag och Fljóð har varit på kurs hos Johanna flera gånger under året. Jag älskar Edeby och det är verkligen mysigt att vara där. Jag tycker också att Fljóð har utvecklats mycket, och jag också. Jag kommer att fortsätta åka till Johanna och eventuellt ta med mig andra hästar också. Rekommenderar även det varmt!
 
 
 
6. Ára har blivit ridhäst
 
Efter inridningen har vi som sagt filat på med Ára. Hon har massor av talang och jag tror att jag är hennes största begränsning haha! Men jag tänker inte ge mig. Det ska bli så roligt att få utvecklas med henne. Nu ser vi fram emot en tvådagarskurs för Johan på Stormbacken om ett par veckor. Kan knappt vänta!
 
 
 
7. Freyfaxis lagtävling
 
Det var första gången jag var med på lagtävlingen, men alltså det var verkligen så kul! Vi såg förskräckliga ut, men det ska man tydligen göra haha! Jag kommer lätt vara med nästa år. 
 
 
 
8. Fljóð har varit jätteduktig på tävlingsbanan
 
Även Fljóð har blivit tävlingshäst på riktigt och gjort det jättebra! Också hon har blivit tvåa som sämsta placering och vi vann T3:an på Stockholms distriksmästerskap under hösten. Jag är så nöjd med henne och det bästa är att jag vet att hon kan mycket mycket mer. Även i hennes fall är det nog jag som är begränsningen haha! Men vi kommer att kämpa på under 2020 och jag tror att det kan bli riktigt bra!
 
 
 
9. Vi har blivit med nytt släp
 
Äntligen fick vi ett ordentligt släp att åka med! Har längtat så efter ett riktigt bra och stabild släp med alugolv för att lugna mina nerver. Det här stiliga rymdskeppet är jag verkligen bara SÅ nöjd med!
 
 
10. Clinic of the Champions
 
I oktober var Johan och jag med på Clinic of the Champions och höll en live-podd. Det var nästan 300 personer där, och jag var lite av en moderator kan man säga. Live-spåret kommer att släppas i podden senare så då kommer ni att kunna höra hur det låter. Jag tyckte att det var jätteintressant, men det var såklart en utmaning att köra en ganska improviserad livepodd för så många människor. Det har jag inte gjort förut, men jag älskar att prata inför folk så det gick faktiskt bra. Jag hoppas att det blir mer sådant under 2020!
 
 
 
Stort tack kära ni fina läsare som orkar hänga här och läsa om mig och hästarna. Jag kör vidare 2020 och hoppas att ni vill vara med oss då också. Min känsla är att det kommer att bli ett riktigt rörigt, kaosigt, märkligt, roligt och jättebra år!
 
 
God fortsättning till er och jag önskar er ett riktigt fint 2020!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress