Vad händer?
Hej på er! Dålig uppdatering här I know. Försöker få ordning på väldigt mycket jobb, stall och massa annat samtidigt, så det har blivit lite mycket. I alla fall så tänkte jag berätta för er lite vad som händer, för det är en hel del. 
 
Som några av er har påpekat så ligger Gullan ute på annons. Det är ingen hemlis utan så är det. Skälet till det är att vi under nästa år kommer att behöva ändra vår boendesituation rätt mycket. Gården där hästarna står nu ska säljas och vi måste hitta någon annanstans att ha dem. Tanken är att köpa ett eget ställe, som är lite mindre då, men med eget stall så att vi kan ha hästarna hemma. Tills vi hittar något kommer vi kanske behöva inackordera dem, och det är där vi har fått tänka lite på häst-antalet. Vi har fem hästar nu, en sjätte på väg nästa år när Slemma får sitt föl, och det är lite väl mycket om man ska inackordera dem någonstans. Därför kommer vi att sälja två hästar. Gullan är min ögonsten, jag älskar henne så mycket, men hon är den yngsta av ridhästarna och den som jag jobbat minst med egentligen. Dessutom är hon så otroligt arbetsvillig och social att jag tror att hon skulle behöva en matte eller husse som bara bryr sig om henne. De andra skiter nog lite i vilket, men Gullan är den där som kommer fram när man kommer ut i hagen och säger "ta med mig, ta med mig". Hon förtjänar bättre än att komma i andra eller tredje hand jämt. Dessutom tror jag verkligen att hon kommer att bli jättefin. Jag kommer bara sälja henne om det känns helt rätt, så om ni vet någon duktig och bra person (eller så kanske ni är det själva?) som skulle vara intresserad så hör gärna av er. Om den som köper henne vill ha hjälp med att träna henne eller vad som helst kommer jag alltid ställa upp och hjälpa till med det. 
 
Hur som helst; det här med att köpa gård har vi pratat om jättelänge. Vi hade en plan som vi jobbade på i nästan två år, men där det tillslut strandade på riktigt seg och dålig handläggning hos kommunen. Det var faktiskt helt obegripligt och inkonsekvent hanterat av dem, och jag vet att de har kritiserats väldigt mycket för dålig handläggning tidigare. Men jag är inte den som skriver hundra arga brev för att försöka påverka någon som inte är kapabel att ta till sig information, utan vi släppte det bara och nu försöker vi hitta något annat. Det ska bli roligt och jag ser fram emot det, men som sagt så kommer det att bli en del förändringar och uppoffringar innan det kan hända. 
 
Då vet ni lite mer om hur det är just nu. Och som sagt; om nu vet något superhem till lilla Gullan så blir jag jätteglad :)
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress