Nya skor till hästarna
Hej på er! Den här veckan har varit arbetstung, har i princip dygnat på jobbet så det har varit lite svårt att hinna rida. Men igår var jag i alla fall ute och red på alla hästarna. Rennée var och skodde också så hästarna fick fina fötter. Det är riktigt kul att rida just nu för hästarna är så duktiga. Särskilt Ára utvecklas jättemycket. Fljóð och jag är forfarande inte helt överens men som det varit tidigare har jag (och kanske hon med) behövt lite tid att smälta det vi gjort på kursen och efter ett tag blir det bättre. Det är ju små nyanser som gör ganska stor skillnad och egentligen handlar det nog mest om att jag kräver mer av henne ju bättre hon blir och tillslut blir det lite för svårt. Johanna säger att jag gör och gjort ett jättebra jobb med henne men att jag måste ge henne tid och att jag ibland blir lite otålig, och det kan nog stämma rätt bra. Så nu prioriterar vi mycket skrittjobb, rakriktning och att bara inte ge upp. Fljóð är lite lat och bjuder inte på någonting så det handlar om att bara lita på att det man gör är rätt och att fortsätta tills hon ger sig. Jag ska jobba vidare på det idag. Själv är jag faktiskt lite fysiskt utslagen idag; jag får lätt väldigt ont i kroppen när jag jobbar och stressar för mycket, så jag tänkte ta det väldigt lugnt i helgen bara. 

Hoppas att ni får en fin helg och glöm inte att ställa om klockorna i natt!

(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress