Clinic of the Champions
Vilken helg det har varit och vilket super-event det blev! Jag är så glad och att vi fick chansen att vara med. Clinicen arrangerades av DK Icelandichorses, Daniel och Katie, och ägde rum på Runsten Equestrian söder om Stockholm. Det blev faktiskt slutsålt så det var närmare 300 personer där och jag tror att de flesta uppskattade det. Jag har i alla fall bara sett positiv feedback. Så skoj!
 
Dagen började med en clinic med Stian Pedersen som instruerade två duktiga ryttare med varsin häst med fokus på sits och inverkningar. Det var väldigt lärorikt och handfast med massor av bra tips.
 
Efter lunchen hade vi en live-podd där jag och Johan pratade på temat elitsatsning, om vad som krävs för att ta sig till den högsta nivån inom sporten. Stian och Magnús gästade och även Svenska foder som fanns på plats och sponsrade eventet. Jag agerade moderator och ställde frågor, ungefär som i podden fast med tre intervjupersoner. Självklart var det också väldigt intressant! 
 
På eftermiddagen hade Magnús Skúlason en clinic om hållbarhet och vägen till optimering. Också där med två duktiga ryttare och Magnús red också själv på fina Valsa och visade bl.a. hennes fanstastiska pass. 
 
Sammantaget är jag så himla nöjd och jag hoppas att ni som var där också är det. Jag har inte gjort någon live-podd tidigare, och det är självklart lite speciellt att sitta och föra ett casual samtal när 300 personer tittar på, men det kändes väldigt naturligt och vi hade också en väldigt bra publik! Eventet spelades också in för webb-TV så för er som missade det kommer det att finnas en kommenterad version ute inom kort. Jag kan länka den när den kommer upp!
 
Tack alla som medverkade och inte minst publiken som gjorde den här dagen så rolig och intressant! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress