Kursen dag 2
Dag 2 gick faktiskt ännu bättre. Vi red två pass, ett på ovalbanan och ett i ridhuset. Vädret var trist på förmiddagen men blev bättre efter lunch. Fljóð har känts lite sur under de första dagarna men kändes bättre sista passet. Jag bytte faktiskt också bett på henne. Precis innan kursen fick hon skav av golden wings-bettet. Inte i munnen utan bakom vingarna om ni fattar. Förstår inte riktigt hur det gick till men var tvungen att byta så då tog jag med mig Hrimnir-bettet som hon egentligen inte gillar så mycket. Problemet är att det är för långt. Jag kommer köpa ett tredelat Stübben i 9.5 till henne. Tills vidare har jag fått låna ett vanligt tredelat av Johanna. Hon kändes mycket bättre med det. Vi har jobbar skitmycket med med ställning och rakriktning bl.a. genom att att hon ska få med sig bakdelen ur halt, att hålla ihop yttersidan i traven osv. Det är så små nyanser och jättenyttigt. 

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress