Lite skev
God kväll! Varit ute en snabb sväng i stallet. Hittade Gullan helt ensam uppe i utestallet medan alla de andra stod borta på ängen. Hon är lite snurrig den tjejen, vet inte riktigt vad hon tänker, men möjligen känner hon sig lite utanför nu när Ára kommit. Ára och Fljóð är ju typ klistrade på varandra hela tiden. Tänkte kanske försöka ställa in Gullan till Slemma. Det blir eventuellt lite roligare för dem. Gullan har sjuka social skills och går ihop med alla, även Slemma som är väldigt ranghög. Det är iofs inte ovanligt att Gullan gör lite egna utflykter. Hon brukar ligga kvar och sova ensam i utestallet när de andra är på ängen och betar på somrarna, men jag blir alltid så orolig att hon känner sig utstött eller någonting eftersom hon  inte riktigt är som andra barn... Lilla pluttan, jag älskar henne så jag går sönder!

Tog en sväng på Slemma som gick jättebra förutom att jag inte red så bra idag. Känner mig lite skev i kroppen och hade svårt att komma ned med vänster sittben, och det märks direkt på Slemma som är så sjukt känslig och lyhörd. Jag kom inte riktigt åt vänster bakben. Får köra ett ordentligt yoga-pass i morgon och stretcha igenom kroppen så går det säkert bättre att rida. Det är väldigt små nyanser givetvis, men jag märker det tydligt. Hon var dock jättemjuk och fin och tog verkligen i. Min fina tjej! Passade också på att göra rent utrustningen lite. Leran blir som cement när den torkar, är verkligen trött på det här kladdet nu. Men ska man ha sadelgjordar för en halv förmögenhet får man nästan ta hand om dem lite också haha!

Har som sagt skjutit på veterinärbesöket i morgon och tänkte rida igenom alla i morgon istället. Det ska bli kanonväder dessutom! Underbart. Uppdaterar er i morgon igen!

(null)
(null)
(null)


Anonym

Hej, har du dina hästar på lösdrift eller upostallade? Hur många grams fyllning har du i täcken? När tycker du man senast kan klippa hästen på våren? Kan du inte skriva lite hur du tar hand om dina hästar och vad de har för rutiner?:-) mvh Emma

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress