Vilken toppenhelg.....
Hej på er! Jag vet att jag lovade att skriva mer om tävlingen igår, men det blev inte så eftersom jag lyckades åka av Ára igår och fick en liten hjärnskakning. Vilken toppenhelg va? Haha! Jag mår bra, och det var faktiskt helt och hållet mitt fel. Jag hade inte ridit henne på en vecka, klippte henne innan ridturen så hon var kanske lite stressad efter det och så var jag inte tillräckligt uppmärksam. Men det är som det är, det var bara att spotta ut gruset och hoppa upp igen. Sen gick hon jättebra, och vi hade en fin tur i skogen. Det ska bli roligt att höra vad Johan säger på tisdag!
 
Hur som helst; tävlingen. Jag gjorde alla fel. För det första har Fljóð satt massor av päls, och det blev över 20 grader på tävlingen, vilket jag såklart borde ha sett till att ordna innan.  Sen hade det regnat massor så banan var tung som en leråker. Istället för att tänka på det smällde jag på boots på henne, och bara körde ändå. Hon var jättefin (!) på framridningen och kändes toppen, men när hon kom in på banan bara försvann benen under henne i underlaget. Hon rollar aldrig, det gör hon bara inte, men hon galopperade två gånger i töltuttagningen och det värsta av allt var att hon tappade gnistan. Det var helt enkelt för jobbigt för henne med underlaget, tyngden och värmen. Så klantigt av mig och så onödigt. Jag red en uttagning i V2 efter det, efter att ha kylt henne med vatten och tagit av bootsen. Lät henne bara jogga hela vägen. Det var vår första fyrgång någonsin och jag tyckte ändå att hon skötte sig bra. En felfattning i galoppen, också klantigt, och jättedåliga poäng. Men det är som det är! Vi fick rida A-final i tölten i alla fall där vi kom tvåa på 5,47. Det var inte jättekass men väldigt mycket under hennes nivå. Men nu har vi i alla fall ridit fyrgång en gång, etablerat en lägstanivå, och jag har lärt mig att hålla bättre koll på banan och förbereda mig bättre. Fljóð ställde upp hela vägen och var en riktig stjärna. Det var inte bara jag som hade problem med underlaget heller, men sånt händer och det är mitt ansvar givetvis. 
 
Jag lägger upp lite bilder i veckan när jag lagt över dem till datorn!
 
Min älskade lilla donna :)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress