Lektion för Anne-Marie
Nu har jag och Slemma ridit lektion för Anne-Marie! Det var så himla kul, och jättebra att få en liten avstämning faktiskt, så man får skärpa sig lite haha! Jag ville träna på tölten inför Powergaits, och jobba med både det korta tempot och eller friskare mellantempo. Anne-Marie var väldigt positiv till Slemmas utvecklig, och tyckte att hon såg starkare och mer musklad ut, vilket kändes jättekul. Det hade ju varit tråkigt om man "ridit sönder" allt hon byggde upp under träningsperioden. Jag trodde inte det i och för sig, för Slemma har känts så bra, men det var ändå kul att få bekräftat att vi jobbar vidare på rätt sätt. 
 
Vi fick jobba med små tempoväxlingar, att få henne kvickare för skänkeln och att runda henne mer på böjt spår även i högre tempon. Hon kändes så jäkla bra bitvis! Helt framme för skänkeln och lätt och fin fram. Till och med korta tempot kändes väldigt bra. Älskade lilla häst!
 
Hann också rida de andra tjejerna (trots skitvädret), som skötte sig exemplariskt. Fljóð funkar verkligen toppen efter senaste lektionen med Johan. Vi jobbar vidare med att få henne framme till handen och att få svar för inner skänkel. När jag inte får svar brukar jag - omedvetet - falla lite inåt och vika mig lite i inner höft. Det är såklart ett feltänk, och det behöver jag verkligen jobba med. När jag tänker på de sakerna går hon så himla fint nu. En ny lektion för Johan är inplanerad nästa vecka, så då får vi väl se om han håller med mig om framstegen haha!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress