Sjukstuga
Nu har vi sjukstuga på riktigt! Slemma är öm i knät efter vurpan. Hon har ju fått en smäll såklart, annars skulle hon inte ha sina skrubbsår, men hur det har tagit vet jag inte. Hon är inte hård, svullen eller varm i knät, bara lite gallig och öm. Hon är liiite svullen på kotan där det andra såret är, men där är hon inte öm och hon är inte halt vad jag kan se. Hon har inga problem att stödja på benet, men vill helst inte lyfta det högt, vilket talar för att det är knät som gör ont tror jag. I bästa fall har hon fått en smäll och är bara lite mörbultad. Jag ringde min veterinär som sa att jag gott kunde vänta en vecka och se hur det utvecklas. Hon ska promeneras och gå i sjukhage så länge. Om hon inte är bättre om en vecka ska vi åka in med henne till klinik. Men veterinären sa iofs att det inte alls var konstigt om hon har lite ont efter en vurpa. Det viktigaste är att hon inte är halt, och det är hon inte var jag kan se. Vi får hålla tummarna för snabb bättring! Slemma verkar dock inte helt nöjd med pausen utan blåser upp sig och brallar lite ändå. Hon är ju i toppform och undrar säkert varför hon inte får komma ut och jobba. Lilla prinsessan! 

Kände inte att jag ville släpps ihop Slemma och Ára igen nu när Slemma inte ska springa, så jag delade av hagen istället så att Slemma bara har en liten ruta och Ára går på den andra delen. Ára är så otrolig mysig, hon gnäggar när jag kommer och vill gärna stå och bli klappad. 

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress