Kvällens ridpass
Har precis landat hemma efter kvällens ridturer. Hann rida alla tre, faktiskt!
 
Slemma gick riktigt, riktigt bra! Red på ridbanan för att verkligen komma igenom öppnorna i vänstervarvet och få med vänster bak. Hon tyckte att det var asjobbigt, men hon blev så himla fin i slutet. Gullan, som var nummer två, var som vanligt en glänsande stjärna, och det var bara ren lycka att rida henne. Vem hade kunnat tro att den där lilla skitungen, som jag köpte som sällskapshäst och som verkligen är klassens clown, skulle bli så himla härlig? Fljóð var sist ut, och hyfsat hyper. Hon har så himla svårt att koncentrera energin framåt när hon blir för övertänd. Ofta går den bara rakt upp och så blir hon spänd istället. Hon är verkligen inte helt lätt att rida. Jag tyckte att jag fick till henne hyfsat idag ändå. Galoppen funkade faktiskt över förväntan. Men hon har ju stått i två dagar nu också, så då brukar hon vara som en bomb. Det lär vara bättre i morgon!
 
Alltså kolla vilket härligt mönster Fljóð får i pälsen nu på hösten! 
 
Vilken av mina hästar tror ni mosar ned matskålen i vattenhinken när hon ätit klart??
 
Skeptisk Slemma :) <3
Jessica Högberg

Har du TRE hästar?? Hur hinner du?? haha

Svar: Haha! Jag har faktiskt fyra till och med ;) En är dock två år bara så han är iväg på unghästbete. Jo, det blir lite pusslande eftersom jag har ett väldigt krävande jobb och en timmes restid till stallet. Men det handlar nog lite om prioriteringar tror jag. Dessutom ger det så mycket energi att vara ute hos hästarna, så det känns aldrig jobbigt, även om det kan bli tre ridpass per kväll :)
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress