Ridpass och bettclinic
Hej på er! Det blev inget höstmöte idag, jag orkade faktiskt inte. Men Johan är där så jag räknar med en uppdatering i morgon. Hur som helst så har jag varit i stallet idag och ridit alla hästarna. Det gick bra förutom att det blev mörkt så himla fort så pannlampan fick åka på när det var dags för Fljóð. Jag är väldigt nöjd med dagens ridturer måste jag säga. Gullan var först ut, och hon är ju som vanligt bara jätteduktig. Hon har verkligen blivit starkare och är mycket piggare nu. Jättekul! Allt går toppen med henne, och vi jobbade bara vidare med lite övergångar, friskt tempo och flytta några steg för skänkeln, vilket funkar i alla gångarter nu. Hon är en riktigt stjärna!
 
Slemma fick tölta på på vägen. Shit vilken kondis hon har alltså! Hon kan springa flera mil känns det som, men hon är väldigt duktig just nu, och känns så "med" i kroppen. Vi jobbar med små små tempoväxlingar i tölt och det ger verkligen resultat. 
 
För Fljóðs del försökte jag att bara ta det lugnt, försöka få henne att landa i sin kropp och koncentrera sig. Hon är faktiskt riktigt jobbig just nu, för hon hetsar väldigt lätt upp sig, är tittig och springer ifrån. Jag tror att det är en fas, för Slemma var också så en period om ni minns det. Jag försöker att bara jobba metodiskt, lugna ned henne, flytta henne lite för skänkeln, få fram henne till handen och sedan rida fram i tölt eller trav, rida så länge hon håller ihop och sedan göra samma sak igen. Det är inte så mycket action för tillfället med andra ord, men hon tycker ju att det är väldigt jobbigt att jobba också, vilket såklart kommer bli bättre med mer styrka. Hon känns ändå mjuk och gångarterna är rena så jag är inte så orolig, behöver bara få ordning på hennes virriga lilla huvud, så ska det nog bli bra!
 
I morgon är det som sagt podd-inspelning typ hela dagen, och så ska Johan och jag på bettclinic med Neue Shule! Det ska verkligen bli intressant!
 
Hoppas att ni har en fin lördagskväll allihop!
 
 
 
 
Anonym

Hur hinner du med allt?? 😂 Det låter jätte roligt med bettclinic!! Och kul att det går bra med alla dina hästar. Du är verkligen duktig!

Svar: Tack, vad kul att höra! 😊🙏🏻 Jag försöker nog prioritera, men det kan bli lite mycket ibland, absolut..
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress