Bättre känsla idag!
Ikväll gick alla hästarna bra, inklusive Fljóð. Jag tror att hon nog bara var lite övertaggad igår, och som någon kommenterade kan klippningen kanske ha spelat in. Idag var hon sitt vanliga jag igen, ganska pigg och lite småhet, men inte okontrollerbar. Jag behöver vara väldigt pedagogisk och gärna rida lite långsamt ett steg i taget med henne för att det ska bli rätt, och det kräver ju lite koncentration, så det var nog inte så konstigt att allt kändes kass igår. Hon verkade dock inte ha tagit det negativt för hon kändes fin och positiv, så det var ändå skönt. Slemma och Gullan var stjärnor som vanligt. På Slemma fortsatte jag med massor av små tempoväxlingar och hon kom igenom sig så fint! Gullan gick bara klockrent också; efter lite uppvärmning kommer formen så fint i tölten, hon kan både runda sig och flytta sig för skänkeln i tölt och de andra gångarterna blir bättre och bättre. Nu när hon dessutom börjat komma fram lite och inte är så seg längre känns det riktigt bra! Mina älskade tjejer, de är så duktiga! 

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress