Tävling idag!
Hej på er! Idag har jag varit på tävling på Stadsberga med R och Slemma! Som ni vet har uppladdningen kanske inte varit optimal; jag har jobbat som en galning och bara hunnit rida ett par dagar de två senaste veckorna. Hovslagaren var ute igår och skodde med broddar (=mer motstånd i nedtrampet) och dessutom stod hon inne i natt, vilken hon inte brukar. Fattar inte riktigt hur jag tänkte där; känslan var faktiskt inte alls så bra på värmningen. Hon känder lite stel, och var inte riktigt med på noterna. Dessutom var jag supertrött efter en julfest igår och kände mig inte på topp. Ingen vidare start med andra ord. Vi red T8 först, gick ut på 5.70 och vann uttagningen. V5 gick direkt efter och där gick det helt ok också. Vi fick 5.47 totalt och vann uttagningen även där. Det var såklart kul, men det kändes ändå lite tråkigt att inte ha samma fina känsla som förra tävlingen. Men av det kan man bara konstatera att bra förberedelser är A och O! Vi får lägga mer tid på det till nästa gång. I finalen slutade vi på delad förstaplats i V5, och fick vika ned oss med 2-1. Tyvärr blev det en liten krock i galoppen; det var otroligt trångt och vi var 7 ekipage i ridhuset samtidigt och vi red ihop i en kurva; Slemma hoppade till och drog iväg ganska okontrollerat en bit innan hon lugnade sig, vilket drog ned poängen. Utan att vara mallig tror jag faktiskt att vi hade vunnit annars, men det tar vi igen nästa gång! I T8:an blev det dock vinst! Så himla kul! Hon kändes som sagt inte hundra alls, så det var ändå skoj att det gick så bra ändå. Jag älskar verkligen den här ponnyn; hon är helt underbar!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress