Julkalender - Dag 1 och 2
Woho! Då gör jag ett försök att skriva julkalender-inlägg för dag 1 och 2! En bild på Slemma + fem fakta om henne och en tävlingsbild!

(null)

5  fakta om Slemma:
1. Både Slemmas mamma och pappa är bedömda i första klass; pappa Tígull frá Gýgjarhóli var länge världens högst bedömda fyrgångare. 

2. Slemma har en liten liten vit prick på mulen som jag tror kan vara en snopp. Vi får väl se om framtida avkommor får några tecken ;)

3. Slemma är 140 cm i mankhöjd.

4. Hon är öronskygg, rädd om huvudet och vill inte att man pillar och tittar i hennes mun, vilket kan bli lite problematiskt när man visiterar och vid utrustningskontroller på tävling t.ex. Vi har övat mycket på det här och hon är mycket bättre nu, men inte helt nöjd när okända personer pillar på hennes huvud.

5. Slemma har 8.5 för benkvalitet.

(null)

Den här bilden gillar jag, just för att detta var en riktig skit-tävling som vi lyckades vända till något positivt. Jag hade hjärnskakning efter en avramling, Slemma tappade en sko på framridningen och kändes sur och lite het på värmningen. Men väl inne på banan var det som att hon fattade vad det handlade om och rattade programmet nästan helt själv. Vi slutade på delad förstaplats, vilket var helt otroligt givet förutsättningarna. Hon har ett hjärta av guld min underbara tjej! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress