Vilken dag!
Alltså vilken dag! Vi hämtade Ára efter lunch och sen har hon fått stå på box och kommer att göra det över natten. Min tanke var att hon skulle få gå med Slemma - så Slemma står inne med henne just nu. Tyvärr verkar Slemma inte ha särskilt mycket till övers för "inkräktaren", hon ser mest mordisk ut och stirrar på henne, så vi får se. Eventuellt flyttar jag om lite i morgon. Då ska Ára även badas, klippas, borstas och promeneras. Hon har varit jättelugn och trevlig hela tiden, så det känns bra i alla fall. Hon verkar vara en klok och lydig tjej, även om hon är lite reserverad. Jag tror inte att det dröjer så länge innan vi finner varandra :)

Efter att hon kommit hem tog jag en ridtur på Slemma, som gick så jääävla bra, ända tills vi kom till en kurva där Slemma halkade och gjorde världens vurpa så vi gick omkull mitt på vägen! Det var totalt isigt så det var egentligen rätt korkat att rida, trots fyra brodd runtom. Hur som helst så hann jag kasta undan benet så att jag inte hamnade under henne när hon slog över, men jag slog höften i marken så den är lite öm nu. Vi kom på fötter båda två i alla fall och jag var såklart mest orolig för Slemma som slog i ena bakbenet och skrapade upp några sår på bakknät och kotan. Hon haltade inte när vi gick de 4 kilometerna (!!) hem, men jag ska ändå hålla koll på henne de närmaste dagarna. Huvva det kunde ha gått riktigt illa! Det går helt enkelt inte att rida när det är såhär halt, det är bara att konstatera. Jag tvättade såren ordentligt när jag kom hem, satte lite vadd och en wetrap på kotan så att hon inte får spån i såret och kände igenom henne noga. Lilla prinsessan, jag blev hemskt orolig, men hon kändes ok!

(null)

(null)

(null)


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress