Januari
Hej på er! Goda nyheter; Slemma är inte öm i knät längre och svullnaden på kotan är helt borta! Jag är så lättad! Jag lyfte båda bakbenen och hon kunde både lyfta och stödja på benet utan problem. Jag gick en promenad med henne men det blev inte så långt för snön vräkte ned och jag blev helt dyngsur, plus att vi inte såg någonting och jag vågade bara gå där det var sandat för att inte ramla och slå mig själv också. Jävla skit-januari. Sämsta månaden om man frågar mig! Hur som helst är jag jätteglad att Slemma är bättre igen, det känns helt underbart! 

Lilla Ára fick komma in eftersom det var så dåligt väder och jag precis har klippt henne på halsen. Tror inte att hon någonsin har haft täcke på sig och eftersom hon är lite ängslig ville jag inte testa nu när det är mörkt ute. Hon står inne med Gullan i natt så de får bonda lite. Tänkte försöka släppa ihop dem två sen så får Fljóð och Slemma gå själva. Gullan är egentligen köpt som sällskapshäst som ni kanske vet, och det finns faktiskt ingen bättre sällskapshäst än hon. Alla hästar älskar henne, hon har helt sjuka social skills. Har aldrig sett henne bråka någonsin och ingen har någonsin bråkat med henne heller. Om alla vore som Gullan vore världen en bättre plats haha! 

(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress