Första arbetsdagen
Uuuusch. Första dagen på jobbet efter ledigheten var riktigt tung. Och morgondagen kommer inte att bli bättre. Det är sån jäkla tur att man har drömhästarna i stallet som alltid får en på bra humör! När jag kom ut låg alla tjejerna utsträckta i utestallen och sov haha! De var nog rätt trötta efter nyår och så stormen på det. Stackars mammas älsklingar! Slemma var dock jättepigg ändå och kändes så otroligt bra idag!! Det var nog faktiskt den bästa tölten jag någonsin ridit på henne. En toppenstart på det nya året med andra ord! Jag longerade Fljod också, men hon var verkligen lugn och lite seg idag. Tror faktiskt hon var dödstrött, så det blev ett kort pass. Nu ska jag faktiskt också sova lite. Hoppas att ni också fått en bra start på 2019!

(null)

(null)

(null)

Anonym

Testa att höja nosgrimman några hål. Som den sitter nu, sitter den för lågt.

Anonym

Testa att höja nosgrimman några hål. Som den sitter nu, sitter den för lågt.

Svar: Jag hade föredragit att ha den högre upp, men det går tyvärr inte eftersom den är något för liten och jag kan inte ha den högre upp om den ska sitta så löst som jag vill ha den. Jag ska faktiskt köpa en storlek större så den kommer upp lite. Prestige-tränsen är väldigt små i storleken och det visste jag inte när jag beställde. Det är i och för sig en remontnosgrimma, så jag tycker inte att den sitter så särskilt lågt i jämförelse med andra remontnosgrimmor. Eftersom den sitter väldigt löst ser jag heller inte att det är något problem (egentligen med andningen, som kan uppstå om nosgrimman sitter för hårt); jag har alltid nosgrimman så lös att hästen kan gäspa och tugga med den spänd, så någon praktisk betydelse har det inte utöver att det inte riktigt stämmer med designen.
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress