Sjuk (igen) och bra ridturer
Hej på er! Alltså den här veckan är riktigt jobbig. Jag har varit i Karlstad i flera dagar. Ska nu till Flen och fortsätta idag. Jag är inget stort fan av långa resor. Särskilt inte nu när jag faktiskt blivit diagnosticerad med lunginflammation (!). Ja, det är sant. Var hos doktorn igår, lämnade massa prover och undersöktes. Jag har också fått remiss till lungröntgen samt antibiotika som jag ska ta nu. Har varit risig i typ två månader så det känns ju inte jättekul, men nu hoppas jag på att bli bättre. 

Hur som helst så var jag ute och red igår. Hann rida alla hästarna faktiskt, och de gick så jäkla bra allihop! Det är så kul att rida när allt bara stämmer! Jag testade att rida Slemma på stång, vilket gick jättebra. Hon är så känslig att det kändes lite motigt att testa, men hon reagerade väldigt bra på det och kändes uppmärksam och nöjd. Kul! Även de andra var toppenduktiga. Måste säga att Gullan imponerar lite. Jag tycker mig känna mer gång i henne än vad jag trott. Tänkte försöka filma någon dag så kan jag se bättre också.

Ha en fin dag nu allihop! 

(null)

(null)

(null)

Anonym

Du måste ta det lugnt! På mitt förra jobb (sålde bl.a. eldrivna rullstolar) fick vi ett samtal av en utprovare som hade en brukare (kund) som numera behövde en rullstol med massor av special för att han, 35år gammal, valde att arbeta trots lunginflammation och därmed fick blodförgiftning som resulterade i amputerade armar och ben. Tror så här i efterhand att de där jobbtimmarna han absolut inte kunde missa är totalt värdelösa i dagens läge. Ta hand om dig!!

Svar: Hej! Vilken hemsk historia, och såklart jättetråkigt när någon drabbas så hårt! Jag tycker självklart inte att man ska jobba när man är sjuk, och i mitt fall var det inte en vanlig lunginflammation utan det man kallar för en atypisk lunginflammation; mykoplasma, som är något sorts förstadie till lunginflammation om jag förstod det rätt. Mina symptom var som en vanlig förkylning bara att det inte gick över, och jag hade regelbunden kontakt med min läkare under behandlingstiden som sa att jag kunde arbeta. Annars hade jag såklart inte gjort det. Du har alldeles rätt i att man ska prioritera sin hälsa, och jag har faktiskt varit utbränd tidigare så jag har (numera!) ganska bra koll på vad jag klarar av och inte. Tack för din omtanke och jag lovar att ta hand om mig! :)
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress