Nattfari Podcast
Hörrni! Jag har tänk att jag ska skriva lite mer om podden här på bloggen. Jag har liksom bara kastat upp den helt random utan att förklara hur det gick till haha!
 
Podden är ett samarbete mellan mig och Johan. Vi har pratat jättelänge om att göra något kreativt tillsammans; Johan är jätteduktig på att uttrycka sig och har dessutom en enorm kunskap om hästar och ridning, som det såklart är superkul för mig att få ta del av! Jag är ganska driven och har ett jättestort intresse för ridning, men är mer av en hobbyryttare såklart, och jag tror att det blir en ganska bra mix. Jag ställer mycket frågor i podden, och de flesta frågorna är sådana som jag vet att många undrar över, eller som andra har frågat mig, och jag ställer frågorna med utgångspunkt i vad jag tror att ni som lyssnare vill ha svar på. 
 
Min tanke är att alla ska få ut något av podden, oavsett vilken nivå man är på, eller om man inte ens rider islandshäst men vill lära sig. Jag känner att poddar om ridning i allmänhet ofta handlar om att någon duktig kändis ska "berätta om sin väg till toppen", och det är såklart jätteintressant och en fantastisk inspirationskälla, men många av oss funderar kanske inte så mycket på hur vi ska kunna ta oss till grand prix-nivå i dressyr, utan mer på hur man gör en halvhalt. Därför ville vi göra något lite annorlunda och prata om praktisk ridning, tips och metod för alla; oavsett nivå.
 
Feedbacken hittills har varit jättefin! Vi har redan över 2000 lyssningar! Många skriver att de fått inspiration och känner sig motiverade att jobba med de sakerna vi tar upp, och det är precis det som är tanken. Jag hoppas att ni har lyssnat på podden, och vi blir såklart jätteglada om ni delar och tipsar andra så att vi kan nå ut till ännu fler. I förlängningen tänker vi att vi ska göra enklare instruktionsvideos och filmer där vi illustrerar övningar m.m. som kompletterar podden, så håll utkik!
 
Hoppas att ni gillar podden och kom gärna med förslag på förbättrningar, tips och frågor!
 
Länk till vår Facebook-sida finns här!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress