Hösttävling
Hej på er! Idag har Slemma och jag varit och tävlat. Vintern hade bestämt sig för att komma just idag, vilket kanske inte var så lyckat för ALLT blev blött och det var ordentligt kallt, fast jag hade klätt på mig jättemycket. Det var i alla fall en rolig tävling med många fina ekipage! Vi red T7 först, och det kändes ganska bra förutom att jag inte hade något grepp alls i tyglarna och de gled iväg några gånger. Kort tölt är inte heller Slemmas starkaste moment, särskilt inte i ett tungt ridhus, men vi kom till A-final i alla fall och slutade på en fjärdeplats, vilket jag är nöjd med. I fyrgången hade jag grävt fram ett par gamla fleecehandskar i bilen och lyckades få något bättre grepp i tyglarna, så där gick det rätt bra faktiskt. Som vanligt ställde Slemma upp till 100%, det blev A-final även där och vi slutade på en tredjeplats. Jag är väldigt nöjd med henne och framförallt så skrittade hon faktiskt ordentligt, vilket annars brukar vara det momentet som drar ned för oss, så det kändes ändå bra. Vi fick faktiskt 6:or i skritten, vilket inte hänt tidigare. Vi fick även 6:or för valfria tempot i tölt och för trav. Jag är väldigt glad för att hon börjar bli så jämn och fin. Superkul! När jag kom tillbaks till stallet kunde jag inte låta bli att rida de andra hästarna, så det gjorde jag också. Nu är jag riktigt trött! Jag spelade in en liten vlogg från tävlingen också som jag tänkte lägga upp vid tillfälle. Nu hoppas jag att ni får en riktigt bra kväll. Uppdaterar igen i morgon!

(null)



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress