Min sadelgjord

Är så nöjd med min sadelgjord! Testade Stübben-gjorden efter att jag läst att den bidrar till en lägre hjärtfrekvens hos hästen vid ridning. Oklart vilket vetenskapligt stöd det har, men tänkte att det väl inte kan skada. Slemma känns nöjd med den. Hon ogillar när man spänner gjorden normalt, men med denna har hon faktiskt inte reagerat. Den känns väldigt häst-vänlig, och jag upplever att den ligger väldigt stilla. Sammanfattningsvis är jag supernöjd och kan verkligen rekommendera den!

Vad har ni för sadelgjord? Har ni testat denna?

Ida

Tycker du bättre om den här gjorden än Prestigegjorden med bred magplatta? :)

Svar: Ja, det gör jag faktiskt! Jag tycker att den här är smidigare, och inte lika klumpig.
hovet.webblogg.se

Sabine

Är du fortfarande nöjd med sadelgjorden? Använder du den till alla dina hästar eller har du olika gjordar till olika hästar? Själv går jag och funderar på en bra gjord till min känsliga häst med mycket gång... har precis beställt en Ergo X2 sadel till honom.

Svar: Tack för frågan! Jag svarar på den i ett inlägg :)
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress