Sadelsnack!
Jag fick en fråga angående Prestige-sadeln och hur det kommer sig att den inte passar Slemma m.m. Såhär ligger det till:
 
Sadeln är utprovad på både Slemma och Fljóð, men det är självklart att ju mer man rider hästen, den musklas osv. så ändras ju hästens form, och det kan såklart också vara svårt att avgöra efter bara några ridpass om både ryttare och häst trivs i sadeln. Jag använder ju Prestigen på Fljóð också, och hon var helt rak utan några som helst problem eller låsningar när Lollo var här. Anledningen till att jag tror att det är sadelbytet som har gjort Slemma stel i ryggen är att hon är stel på samma ställe på båda sidorna, vilket är precis där bossorna ligger an baktill på sadeln. Jag tror - utan att vara expert - att Prestigen kan vara i vidaste laget för Slemma, som är rätt smal över ryggen. TR-sadeln är lite smalare och ganska rak, vilket jag tror passar hennes rygg bättre. Fljóð är kort och lite svängd, och det gör att TR-sadeln inte passar henne lika bra. Som tur är har jag ju två sadlar som passar dem, så för min del gör det inget alls. Fljóð är ju precis i starten nu, och vi kommer säkert ha massor av glädje av sadeln framöver. Så; jag är nöjd med sadeln, men precis som med gympaskor till människor så passar inte alla modeller till alla, och man får anpassa sig lite när man märker att det inte blir optimalt. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress