Vilken vändning!

Alltså ni fattar inte vilken sugig uppladdning jag har haft inför dagens tävling. För det första hade jag, pga olyckan i veckan, glömt tvätta mina tävlingskläder. På det hjärnskakning och spräckt läpp, så jag var skapligt groggy och såg lite lätt vanställd ut, Slemma var fortfarande rätt spänd och inte helt med på noterna efter vårt katastrof-pass i torsdags, och när jag väl kommer till tävlingen inser jag att jag - i mitt förvirrade tillstånd - har packat med stolpar men ingen tråd. Slemma får alltså ingen chans att ta det lugnt efter den långa resan och äta sitt morgonhö, utan jag får gå runt med oss i ett par timmar, vilket såklart inte alls var bra. När jag väl sitter upp och ska rida fram flyger en baksko åt helvete. Alltså ni förstår ju. Oddsen var SÅ emot oss. Men trots det, och trots att jag höll på att ramla av i kurvorna pga yr, skötte sig Slemma så bra på banan!! Vi fick våra första 6:or i trav (kan nästan inte tro det med tanke på att hon knappt travade alls för ett år sedan), och vi slutade på delad förstaplats i T8 på 5.59, där vi dock blev röstade som tvåa med en rösts skillnad. Det sög såklart (eftersom jag faktiskt tyckte att vi var bäst), men det var såklart jättekul att det gick så bra trots vår katastrofala vecka! Jag är så himla nöjd med min underbara häst! I fyrgången måste vi fortfarande förbättra skritten. Det spelar liksom ingen roll om man får 5.5 - 6.0 i de andra gångarterna om skritten ligger på 4.5... Vi hamnade ändå precis utanför A-final i V5, och var i topp i T8, trots att det var 50 startande i varje klass. Tror jag får ta Johanna till hjälp med skritten i höst så att vi kan höja oss även där. Eller så är Anne-Marie en fena på att rida skritt! Det känns ändå bra att vi har höjt nivån på grundgångarterna. Sammanfattningsvis vände vi en riktig skitvecka till något väldigt bra! Älskade, älskade Slemma! 

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress