Islandsresan!
Som utlovat tänkte jag skriva lite om planeringen inför Islandsresan! Jag ser så himla mycket fram emot den. Det var två år sedan jag var där nu. Hur som helst så kommer jag att flyga dit på torsdag, den 5 juli, och då är första anhalten:
 
1. Reykjavík. Där har jag hotellrum som jag ska dela med min roomie Ingrid. Det här är faktiskt lite konstigt, men trots att jag har varit på Island flera gånger har jag faktiskt aldrig varit i Reykjavík. Därör ska det bli extra kul att se stan! Ser jättemycket fram emot att få spendera tid med Ingrid också, eftersom det inte är så ofta som vi träffas.
 
Bildresultat för Reykjavik
 
Vi sover på hotellen fram till söndagen, men redan på fredagen är det dags för:
 
2. Landsmot! Jag har weekend-pass och det ska bli så kul att se alla fina hästar. Dessutom har jag flera vänner som ska dit, så vi kommer nog att hålla oss sysselsatta. Underbart skoj!
 
 
På söndagen kommer R, och vi kommer att bo kvar på hotellet i Reykjavík natten till måndag. Sedan åker vi på en liten roadtrip norrut längst västkusten. Första anhalten är:
 
3. Hof í Vatnsdal. Av olika skäl har jag alltid velat besöka Hof, och nu blir det äntligen av! Vi kommer att bo i deras fina guesthouse och förhoppningsvis få se massor av fina hästar! Ser verkligen fram emot det. 
 
Bildresultat för hof i vatnsdal
 
På onsdagen åker vi tillbaka söderut, och landar tillslut på:
 
4. Reykholt / Hellubær. Vi kommer att bo på ett Fosshótel i Reykholt, och tillbringa tisdagen på Hellubær, som är Slemmas födelsegård. Jag har varit i kontakt med dem som har gården och vi kommer att få en liten rundvandring och titta på deras hästar (kanske någon släkting till Slemma?). Så himla kul!
 
Boendets bildgalleri
 
På fredagen flyger jag tillbaks till Sverige. Det blir alltså drygt en vecka på Island denna gång, och det ska bli så kul. Är det någon av er som ska till Landsmót?
Andrea Müller

Åh vad roligt!! Vilken lyx jag måste ha haft som hade sol när jag var på Island! ;)

Svar: Ja, det ska bli så kul! :D Haha, ja det hade du nog, det har varit mest regn varje gång jag varit där faktiskt hahah!
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress