Dagens ridpass

Hej allihop! Vilken toppendag! Trots superförkylning, en ständigt plingande jobbmail och en lång bilresa till Västkusten. Jag hann rida alla hästarna i morse innan vi åkte, och de gick så otroligt bra allihop. Det är så kul att rida nu när alla hästarna verkligen utvecklas varenda gång jag sitter på dem. Slemma fick gå en frisk skrittrunda för att mjuka musklerna efter helgens ansträngningar; det var hon jättenöjd med, och kändes mjuk och fin i kroppen. Benen var också torra och fina, skönt! Fljóð och jag tog en tur i lite högre tempo, och hon gick också skitbra. Hon har blivit så jäkla framåt nu när styrkan kommer. Det har hon i och för sig alltid varit, men hon är en riktig bomb just nu. Superkul att rida och väldigt positiv men full fart framåt! Även Gullan har fått bättre bjudning, och bitvis bjuder hon på några tiotal meter i valfri gångart som är så maffig att man nästan ramlar av av bara chocken. Traven var helt outstanding idag, och passen är bara en halvhalt bort, även om jag försöker vara sparsam med den. Hon kommer bli en sån jäkla kanonhäst! Hon känns så stor dessutom, det är hon ju iofs också, men hon växer liksom ännu mer i ridningen. Halsen och bogarna bara växer upp framför en så man bara ser hennes långa spetsiga doberman-öron som pekar spikrakt framåt. Hon är nästan lite läskig, så ball är hon. Och stentuff, precis som jag vill ha dem haha! Nu ligger jag i en bäddsoffa och försöker kurera mig från min envisa förkylning. Mer ridning blir det när jag kommer hem, och framåt helgen tänkte jag dessutom berätta lite mer om ett nytt blogg-samarbete som är på g! Hoppas att ni har en fin kväll allihop!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress