Svensk vinter och skavsår

Lera, mörker, blöta täcken, blöta och smutsiga hästar... Vi har haft EN dag med snö och kallt i Stockholm, resten har varit ett skämt. Trots det har jag varit så himla pepp inför varje pass i stallet. Hästarna går verkligen bättre än någonsin.

Idag jobbade jag och Fljóð vidare från marken med tömkörning på volten; skritt, trav och galopp. Hon var så snygg så man bara dog, men tyvärr kunde jag inte fota eller filma för det var så mörkt. Ska be R fota i helgen!

Slemma kändes också super. Det blev ett ordentligt töltpass för henne idag och hon skötte sig jättebra. Däremot märkte jag att hon kändes liiite oren på höger fram i slutet av passet, inte mycket alls utan mer som en känsla. Sen när vi kom tillbaks såg jag att hon hade fått ett skavsår höger fram av bootsen. Lilla stackarn!! Jag rider typ aldrig med boots, men har gjort det nu eftersom hon trampade av en bit av hoven när hon tappade skon förut och jag är lite orolig att hon ska göra det igen. Det går liksom inte att köra gboots i den här leran, de ramlar bara av, men nu fick hon alltså skav av klockorna, trots att jag tvättade och torkade karlederna innan jag red. Älskade lilla tjejen... 💔 (det är inte mugg utan ett sår, gegget på bilden nedan är salva). 

Hur som helst; ny energi hämtad och lilla Pemma fick massor av pyssel och kärlek så hon ska läka fort. I morgon är det fredag och jag är så pepp inför helgen!

Ebba Carlström

Vi har också såååå fina hästar i stallet just nu. Nu åkte pälsen av för andra gången och vi ska sätta igång med träningen igen :D

Svar: Åhh vad kul! 😊 Bästa känslan! 👍🏻
Ella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress