Första uteritten på Gullan!

Hej på er! Idag blev det lite Gullans dag. R var med ute och hjälpte mig med henne. Vi började med att han longerade henne när jag satt på, sen red vi ut en sväng. Det gick så bra så han släppte efter ett tag och jag kunde rida själv. Red lite skritt, trav och försökte galoppera men det blev mest skutt. Hon var i alla fall superduktig. Grundkommandona funkar bra; stopp, fram och sväng. Hon har jättemjuka fina rörelser med böljande trav och skritt där man bara sitter och gungar fram. Tror hon kommer bli så himla härlig!!

Fljóð och Slemma fick jobbas från marken idag med equiband. Båda skötte sig utmärkt. Jag hoppas verkligen att jag kommer hinna åka ut till stallet mer den här veckan än förra. Behöver lite fritid känner jag. Dessutom är det så himla kul att rida nu när hästarna går så bra!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress