Vilken uppslutning!

Oj, vilken uppmärksamhet det tidigare inlägget fick! Inlägget har fått nästan 3000 tittar, jag har fått massor av meddelanden och kommentarer, och det verkar som att vi är rörande överens om att det är hemskt med mobbing, och att vi är bättre än så! Jag blir jätteglad för er fina feedback och jag hoppas att vi tillsammans kan bli bättre på att säga ifrån och också på att vara schyssta mot varandra när vi är ute och tävlar. Jag hoppas också att den som drabbades av det här har sett vad som skrivits och verkligen förstår att alla tycker att det hen blev utsatt för var fruktansvärt och INTE OK!

Det är coolt att vara schysst och stötta andra!

Som ett förtydligande så kan jag säga att mitt inlägg inte alls var menat att klanka ned på någon. Jag menar inte att det inte är okej att tävla på en förstaklasshingst. Jag menar bara att man inte ska känna att man behöver ha värsta tävlingshästen för att man inte ska bli mobbad när man tävlar, och eftersom den här personen fick just en kommentar om att hen "borde köpa en bättre häst". Jag hoppas att ingen missuppfattade det!

Jag kan också säga att jag blev kontaktad av arrangören för den aktuella tävlingen, som verkligen var upprörd över den här incidenten och som tydligt tar avstånd från alla former av mobbing. Budskapet från arrangören är att de självklart hade agerat om de vetat om det här.

Jättebra tycker jag! I det här fallet var det faktiskt mitt ansvar att anmäla det här till tävlingsledningen, vilket jag inte gjorde, och som sagt så ångrar jag det jättemycket! Jag blev bara så himla ställd, och jag fattade faktiskt inte vad som hade hänt förrän jag kom hem på kvällen. Det var jättedumt, och jag lovar att säga ifrån om jag hör något liknande igen.

Glöm inte det allihop; anmäl till tävlingsledning eller domare om ni bevittnar mobbing! Det är en läxa som jag lärde mig. 

>> För övrigt var tävlingen - som alltid - jättefin, och jag har alltid fått ett bra bemötande från arrangörer och personal på de aktuella tävlingarna, så absolut ingen skugga över dem! Det är inte lätt att ha koll på allt som sker på en tävling, och där behövs ju du och jag och alla andra, så att vi kan jobba mot det här tillsammans! <<

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress