Snö och allmänt kaos
Hej allihop! Hemma igen och nya tag denna vecka! Läget är för närvarande lite kaosartat. Fick ett meddelade från Ingrid i morse om att Gullan hade rymt ur hagen. Förmodligen är det elen som inte riktigt går runt nu när det är så mycket snö. Som tur är var Ingrid hemma och kunde ta in henne. Jag kommer att sätta upp en extra undertråd och koppla till ett batteriaggregat så hoppas jag kunna lösa det problemet. Dessutom har Fljóð - alltid lika snäll och timid - sparkat ett stort hål i väggen i utestallet när hon försökt mörda Slemma som står i uteboxen bredvid (gissa varför de inte får gå ihop...). Jag måste också få ut hovslagaren då Slemma fortfarande bara har tre skor, och åka och hämta hö eftersom det är ohjälpligt slut och det just nu råder den värsta höbristen på år och dar. Samtidigt vräker snön ned och så kommer det tydligen att fortsätta. Kort sagt; på onsdag kommer hela dagen att vigas åt stallarbete. Sämre kan man ha det i och för sig, men det är alltid lite småjobbigt när saker faller sönder omkring en. Som genom ett under sammanföll allt detta med att jag har en något lugnare vecka på jobbet, så jag kommer faktiskt ha lite tid över för detta utan att behöva jobba in hela helgen. Halleluhja. 
 
Ikväll ska jag försöka identifiera ett bilbatteri och ladda det. Kanske kan börja jobba lite med staketen också i bästa fall. Hoppas att ni har en fin dag i alla fall!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress